Vanaf 21 april weegt Google de mobiel vriendelijkheid van een webpagina mee in de zoekresultaten. Wereldwijd zijn het aantal zoekopdrachten op mobiel sinds vorig jaar groter dan via de  Het aantal zoekopdrachten op een mobiel overstijgt sinds vorig jaar het aantal zoekopdrachten via de desktop. Google wil dat iedereen die via de zoekmachine zoekt, een site getoond krijgt die op dat apparaat een goede ervaring biedt. Vandaar dat de mobiele vriendelijkheid van pagina’s een rankingfactor wordt.

Wat heeft dit voor gevolgen voor u?

Is het voor u van belang dat uw website goed wordt gevonden op Google dan is het raadzaam om te kijken of uw website klaar is voor deze verandering. Dit kunt u doen door uw webpagina’s hier te testen. Google bekijkt elke pagina afzonderlijk, daarom is deze test ook geschikt om per pagina te testen en niet uw hele website in één keer. Blijkt dat uw website mobiel vriendelijk is hoeft u niets te doen. Is uw website niet mobiel vriendelijkheid kan het raadzaam zijn om in actie te komen. U kunt dit zelf doen of laten doen. Mocht u dit willen uitbesteden, kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen. Wij kijken samen met u hoe we uw website klaar kunnen stomen voor mobiel gebruik.

Ook als u meer wilt weten over de verandering kunt u contact met ons opnemen. Wij geven u graag meer informatie.